woensdag 13 maart 2013

Wijsheid


Waarom uilen zo'n aantrekkingskracht hebben weet ik niet, maar toen ik bij Binnenstebuitelen deze give away zag wilde ik graag mee doen. Haakwerk spreekt me net zo aan, misschien wel omdat ik het zelf totaal niet kan, dus op haar vraag "wat ga je uiltje doen" kon ik ook alleen maar antwoorden met: "ophangen en bewonderen". 

et voilá, hij heeft de reis gehaald: 
 (en nam nog wat lekkers mee ook!) Dank je wel Rinske !!


maar.... 1 uil is geen uil ....


dus vouwde we er nog drie bij.
Helemaal geïnspireerd om ook wat wijsheid in huis te halen?


Of het gewerkt heeft?? ... hmmm... 
ik gebruik wel opvallend weinig woorden tijdens deze post, misschien dat ik dan toch een verkeerde eigenschap overneem...
 okay, om dan alsnog iets 'wijs' mee te geven: 


van hier

Hele fijne dag!! (hier schijnt het zonnetje, wat willen we nog meer?)
-x-

36 opmerkingen:

  1. De uiltjesliefde deel ik met je, maar ja eigenlijk houd ik wel van alle bosbewoners. Gefeliciteerd met je prachtige gehaakte uiltje. En geniet van de zon! Ga ik hier ook doen ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk he, dat zonnetje! Alleen jammer dat het hier een half uurtje later weer sneeuwde!!

      Verwijderen
  2. Ik vind die gevouwen uitjes zo funny!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje heb je gewonnen!
    En je uiltjes ga ik ook vouwen, daar word ik helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, uilen zijn bijzondere wezens...
    Ik ga ook eens een poging wagen zo'n uiltje te vouwen.
    Ik vind het uiltje met het 'waterhoofd' wel heel erg mooi ;-)
    Fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en ik denken....waterhoofd...was er eentje uit proportie...???? ;)
      haha

      Verwijderen
  5. Fantastische uiltjes! Vooral gevouwen van landkaarten. Errug leuk! En die onderste prent is prachtig. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke wijsheden! En uiltjes.. Tja.. Wie houdt daar nou niet van?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind uiltjes ook leuk en decoratief! Wat leuk die gevouwen exemplaren en die gewonnen uil! De uil staat voor wijsheid dus dat is ook mooi meegenomen :-), lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke uiltjes! Zowel de gehaakte als de origami! Ik zal de beschrijving even pinnen, want anders ben ik het zo weer vergeten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk uiltje gewonnen! Maar die uiltjes die je zelf gevouwen hebt, zijn ook leuk. Bedankt voor je tutorialletje :) (mooi woord he?) X Saab

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bewaren we: Tutorialletje ;) (jeetje..gelukkig had ik een voorbeeldje wat ik kon natypen.. ;) )

      Verwijderen
  10. Weet je wat grappig is? De uil staat voor wijsheid, maar ook voor dommigheid; het uilskuiken welteverstaan... En Dat vouwen ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... zou zomaar eens kunnen..die dommige acties ;)

      Verwijderen
  11. Uilen, al fan van Beleef de lente? Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe grappig, jij bent mijn volger nr 89 en nu ben ik ook jouw 89 ste volger :)
    Ik ben ook fan van uilen!! Die gevouwen versie probeer ik zeker en vast eens uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh gaaf zeg dat uiltje! En wat heb je een leuk blog! Ik ben je via Bloglovin gaan volgen hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! Misschien moeten we ook maar een uilen clubje starten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi, ik volg je terug hoor! Leuk die woorden in je banner, vooral 'imperfectie'! Daar hou ik van ( en dat is maar goed ook in mijn geval haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke uiltjes inspiratie! En ik vind je banner ook top! Leuke blog!

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk je uiltjes! Stond toevallig deze dag onder een boom waar uilen zich overdag schuilhouden, probeerde foto's te maken, maar dat was moeilijk. Nu verbeeld ik jouw leuke uiltjes gewoon in die boom :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hai Arda!
      oh, wauw... in het 'echie' zijn ze nog magischer! jammer dat de foto's niet lukte... maar dan weer leuk dat je ze hier komt bekijken ;)

      Verwijderen
  18. Oooh, leuke uitjes!!
    Ik ga de origami uil ook proberen te vouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. o en waarom volgde ik jou eigenlijk nog niet? Er is hier veel leuks te zien!
    Schijnbaar zijn echte uiltjes eigenlijk heel dom (en kunnen vast niet origamie-en)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaaa uilen zijn leuk & niet alleen omdat ze hip zijn! Ennuh veel mensen zeggen al snel 'ik kan niet haken' maar echt het is een kwestie van doen, proberen, blijven proberen en dan steeds verder uitbreiden. Vaak is het eerder tijd die men er niet voor neemt waardoor het ook daardoor niet zou kunnen lukken... Gewoon simpel beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat het uiltje de goede kant opgevlogen is!
    De origami uiltjes zijn heeeel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leukerdje zeg, heel lief :) Ik ga er zo gelijk een paar vouwen voor mijn snailmailers! Thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb ook wel iets met uiltjes ja, de echte vind ik altijd zo grappig omdat dat koppie zo ongeveer helemaal rond kan. Ziet er zó raar uit! Jouw uiltjes zijn super. Ik ben nou weer niet zo goed in dat vouwwerk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. leuke blog heb je

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier nog een uilen gekkie!!! Leuke heb je hoor. En het viel me opeens op dat ik je helemaal nog niet volg... Bij deze! Fijne woensdag verder! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wow leuwk! En die uiltjes van landkaarten zijn ook so cute. Heb van de week een uilenstempel gemaakt. Helemaal happy mee! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen